Electronic Resource
TA _ HUBUNGAN ANTARA MOTIVASI BELAJAR DENGAN KEMAMPUAN REPRESENTASI MATEMATIKA SISWA
Abstract
This study aims to examine the relationship between learning motivation and students' mathematical representation ability. The method used is quantitative with a correlation research model. The population in this study were all students in class VII Negeri 2 Amanuban Barat which consisted of 4 classes while the research sample used was class VII1 which was selected by simple random sampling technique. The data analysis technique used is Pearson's product moment correlation. The results of the analysis obtained a significant value of 0.011 < 0.05 which means that there is a significant relationship between learning motivation and students' mathematical representation ability. The results of the analysis also obtained a correlation coefficient value of 0.703 which is at the level of a strong relationship which indicates that there is a relationship between learning motivation and students' mathematical representation ability.
Keywords: students' mathematical representation ability, learning motivation.
Abstrak
Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji tentang hubungan antara motivasi belajar dengan kemampuan representasi matematika siswa. Metode yang digunakan adalah kuantitatif dengan model penelitian korelasi. Populasi pada penelitian ini adalah seluruh siswa pada kelas VII Negeri 2 Amanuban Barat yang terdiri dari 4 kelas sedangkan sampel penelitian
yang digunakan adalah kelas VII1 yang dipilih dengan teknik simple random sampling. Teknik analisis data yang digunakan adalah korelasi product moment pearson. Hasil analisis diperoleh nilai signifikan sebesar 0,011< 0,05 yang berarti terdapat hubungan signifikan antara motivasi belajar dengan kemampuan representasi matematika siswa. Hasil analisis juga diperoleh nilai koefisien korelasi sebesar 0,703 berada pada tingkat hubungan kuat yang menunjukkan bahwa ada hubungan antara motivasi belajar dengan kemampuan representasi matematika siswa.
Kata kunci: kemampuan representasi matematika siswa, motivasi belajar
TA _ 00259 | My Library | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain