Electronic Resource
TA _ HUBUNGAN ANTARA KECEMASAN MATEMATIS DAN PRESTASI BELAJAR MATEMATIKA SISWA
Abstarct
This study aimed at finding out the correlation between students’ anxiety and learning Machievemnet in Mathematics. The method used was quiantitative with correlation research model. The population of this study were all students in grade VIII of SMP Negeri 2 Amanbun Barat in odd semester of 2020/2021 academic year while the samples were students in grade VIIIB which were chosen by using simple random sampling. The techniques used was correlation pearson product moment. The result of this study showed that there was a significant correlation between students’ anxiety and learning achievement in Mathematics that was shown in coevesion correlation as 0,458 which meant that the correlation between students’ anxiety and learning achievements was in medium category.
Key Words: students anxiety and learning achievement in mathematics
Abstrak
Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji tentang hubungan antara kecemasan matematis dan prestasi belajar matematika siswa. Metode yang digunakan adalah kuantitatif dengan model penelitian korelasi. Populasi pada penelitian ini adalah seluruh siswa pada kelas VIII SMP Negeri 2 Amanuban Barat semester ganjil, tahun pelajaran 2020/2021 sedangkan sampel penelitian yang digunakan adalah siswa kelas VIIIB yang dipilih dengan teknik simple random sampling. Teknik analisis data yang digunakan adalah korelasi product moment pearson. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat hubungan yang signifikan antara kecemasan matematis dan prestasi belajar matematika siswa dan juga diperoleh koefisien korelasi sebesar 0,458 yang berarti bahwa hubungan antara kecemasan matematis dan prestasi belajar Mmatematika siswa berada pada kategori sedang.
Kata kunci: kecemasan matematis, prestasi belajar matematika siswa
TA _ 00188 | My Library | Tersedia |
Tidak tersedia versi lain